نیلوفر
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31








جستجو





  سقف انتظار   ...

ای امام عصر مهدی موعود تو مانند پدر بزرگوارت درون یک لشکر محاصره شدی ولی حصر تو یک محله یک شهر یک حکومت یک کشور ویک ملت نیستند حصر تو تمام محله های دنیا ؛ تمام شهرهای دنیا؛ تمام کشورهای دنیا وتمام این عالم شد.
ای مهدی جان ای امام حاضر محاصره ات به مانند پدرفقط نظامی نیست بلکه تمام گزینه های نظامی ، فرهنگی ، اجتماعی ، فردی، اقتصادی ، سیاسی و…می باشد.

کسانی که هم منتظرت بودند بریدن وراه را کج کردند چون طاقتشان طاق شد وکم آوردند نه آنقدر ایمان داشتند که صبر ومدارا کنند ونه آنقدر بی ایمان بودند که اصلا قید انتظار را بزنند.
ای پسر فاطمه (سلام الله علیها) ای امام منتظر بیا این بار خودت برای خودت برای آمدنت برای ظهورت برای برپایی عدل وعدالتت برای حضورت دعا کن ما هم دستهایمان را برای اجابت همچنان با سوی آسمان نگه می داریم.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[سه شنبه 1397-03-29] [ 11:54:00 ق.ظ ]





  روز های در انتظار -فزت برب الکعبه   ...

مردان خدا  همیشه مورد غضب ودشمنی کوردلان قرار گرفتند. در طول تاریخ همواره بشریت با بیماری اخلاقی «نفاق» درگیر بوده، آسیبهای زیادی از این طریق متحمل شده و اثرات زیانبار این مرض مهلک در جوامع بشری، مشهود بوده است و هرچه پیش می‌رویم قربانیان بیشتری می‌گیرد.
حضرت علی(علیه السلام) اولین امام مسلمین واولین شهید محراب، براساس نقشه های شوم منافقان به شهادت رسید. در حالی که در محراب مسجد در نوزدهمین سحرگاه ، در حال نماز جماعت بود ، ابن ملجم مرادی یکی از خوارج منافق او را با شمشیر زهر آلود زخمی نموده وبا همان زخم کاری ندا حق را لبیک گفت.

شهادت مولی موحدین ووصی رسول وعبد خالص خدا برمنجی عالم بشریت حضرت امام  مهدی (عج الله) ونایب برحقش رهبر معظم انقلاب ویاوران آن حضرت تسلیت.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1397-03-12] [ 11:43:00 ق.ظ ]





  فراز ی زیبا از دعای ابوحمزه ثمالی   ...

اَي رَبِّ جَلِّلْني بِسِتْرِكَ وَاعْفُ عَنْ تَوْبيخي بِكَرَمِ وَجْهِكَ فَلَوِ اطَّلَعَ الْيوْمَ عَلي ذَنْبي غَيرُكَ ما فَعَلْتُهُ؛

پروردگارا مرا به پوشش خود بپوشان و به كرم ذاتت از سرزنش كردن من درگذر پس اگر ديگري جز تو بر گناهم آگاه مي شد آن گناه را انجام نمي دادم                                                                         وَلَوْ خِفْتُ تَعْجيلَ الْعُقوُبَةِ لاَ اجْتَنَبْتُهُ لا لاِنَّكَ اَهْوَنُ النّاظِرينَ وَاَخَفُّ الْمُطَّلِعينَ[ عَلَي ]بَلْ لاِنَّكَ يارَبِّ خَيرُ السّاتِرينَ وَاَحْكَمُ الْحاكِمينَ؛

و اگر از زود به كيفر رسيدن مي ترسيدم باز هم خودداري مي كردم و اينكه با اين وصف گناه كردم نه براي آن بود كه تو سبك ترين بينندگاني و يا بي مقدارترين مطلعين هستي بلكه براي آن بود كه تو اي پروردگار من، بهترين پوشندگان و حكم كننده ترين حاكمان

وَاَكْرَمُ الاْكْرَمينَ سَتّارُ الْعُيوُبِ غَفّارُ الذُّنوُبِ عَلاّمُ الْغُيوُبِ

و گرامي؛ترين گراميان و پوشاننده عيوب و آمرزنده گناهاني

ای خدای مهربان! ای رب العالمین؛ عمری گناه کردم تو پوشاندی عمری عصیان نمودم و تو ملبس نمودی؛ حال در این ماه مبارک رمضان،که ماه سوزاندن آن پشته گناه است ومن هم که مهمان خانه ات هستم پس با همان جود وکرمت به سمتت آمدم تا بار دیگر ببخشی وببخشانی، دستم رابگیر وفارغ از گناهم کن تا پاک وآسوده با قلبی مطمئن ودلی آرام به سویت بیایم ودر محشر الهی فریاد برآورم من بخشوده الهی در دنیا هستم.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-03-02] [ 09:53:00 ق.ظ ]





  میلاد فرزندی از تبار نورالانوار   ...

وقتی به دنیا آمد پدرمهربانش بالای سرش حاضر شد نگاهی مهربان به نوزاد انداخت بغلش کرد وبر رسوم دین الهی با گفتن اذان واقامه مسلمانی اش را تثبیت کردونامش را به خاطر علاقه بی نظیرش با حضرت امیرالمومنین علی نامید چون اولین پسری بود که خدا به او داد علی اکبر معروف شد وبا همان نگاه مهربان پدر وبا دانش لدنی پدر آشنا شد وبه سن جوانی رسید وچنان خَلقا وخُلقا شبیه رسول خداشد که هرکس آقارسول الله دیده بود به علی اکبر نگاه می انداخت محو تماشایش می شد همه اقرار داشتند شبیه ترین مردان به نبی الله است.

روزی مرد شامی وارد مدینه شد وهنوز مسلمان نشده بود به مردم گفت من می خواهم رسولتان راببینم هرچه بهش گفتند رسول الله مرده باورنکرد اصرارورزید به نزد امام حسین (علیه السلام ) آمد واز شکل وشمائل رسول الله توضیح که در خواب چنین وچنان بود امام حسین (علیه السلام) فرمود بروید علی اکبر را بیاورید وقتی حضرت علی اکبر وارد شد آن مرد شامی گفت باورکنید این همان مردی است که من در خواب دیدم وسپس ایمان آورد ومسلمان شد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1397-02-08] [ 08:58:00 ق.ظ ]





  بهترین حال چیست؟   ...

یا مقلب القلوب والابصار یا محول الحال والاحوال حول حالنا الی أحسن الحال.

بهترین حال انسان زمانی است که به خدا وصل است وخدا را می بیند وخدارا با خود دارد وخدا را ناظر وشاهد همه چیز می داند؛ آن وقت گناه نمکند که هیچ بلکه همه چیزش  رنگ وصبغه الهی ومعنوی می گیرد دلش می خواهد با روحش سیر الهی پرواز کند دنیا برایش کوچک می شود تحمل این جهان بسیار طاقت فرساست از مرگ هراسی ندارد به استقبال آن می رود چون لقاودیدار خدا لذت بخش خواهد بودو...

اگر به چنین حالی رسیدی سجده شکر بگذار واز لطف بی نهایتش تشکر کن که آن همان حول حالنا الی أحسن الحال می باشد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[یکشنبه 1396-12-27] [ 11:33:00 ق.ظ ]





  میلاد نورالعالمین   ...

سلام برستاره شهر مکه در روز 20جمادی الثانی که با درخشش چشم عالمیان را روشن نموده وامیدی بر دل والدینش شدتا با آمدنش رسول خدا مدال دریافت کوثر را بگیرد وبر جهانیان بنازد که خدا ازجنس نور اولادی براو اعطا نموده که دیگر تسبیح وتحمید وتهلیل کفایت نمی کند باید از جنس خودش بر خالق یکتا سپاسگزاری کند صلوه بگذارد وقربانی کندنه هر نمازی بلکه نمازی به وسعت عشق خدا به این موجود الهی که فقط قدرش را خالقش، آفریدگارش، ربّش وسازنده اش می داند وبس.

اوکیست که نامش فاطمه و وجودش مطهر به زهرا و برکاتش به قدرت تمام هستی وخلایق. که اگر نمی آمد رسول وپیامبری وامام وحجتی در کار نبود اگر نمی آمد فرشته وملکی ، جن وإنسی نبود تا حمد وستایش خداوند را بجا آورند. اگر خداوند منان برای همه خالق هست برای او فاطرهست چون دیگر از جنس او نیافرید ونخواهد آفرید.

میلاد با سعادت دخت نبی اکرم حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) وام أبیها وهمسر ولایت ومادر امامت بر  سرور ومولایمان حضرت حجه بن الحسن عسکری امام زمان حضرت مهدی (عجج الله) ونایب برحقش امام خامنه ای(ره) وهمه مسلمانان بالاخص زنان ومادران سرزمینم مبارک باد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-12-16] [ 08:43:00 ق.ظ ]





  فاطمیه درس تعصب شکنی زهرای اطهر   ...

خداوند درحالی پیامبرش رادر میان جاهلیت مبعوث کرد که زن هیچ جایگاهی نداشت واعراب جاهلی آن را به عنوان یک موجود اضافی می پنداشتند وحضرت رسول برای تغییر یک فرهنگ  پوسیده وغلط که سالیان متمادی رونق داشت فقط به قرآن ومعجزات نمی توانست اکتفا کند بلکه نیاز به یک نمونه ویک تمثیل واقعی داشت تا عملا به آن ها نشان دهد که جایگاه زن این موجود نهیف وظریف وپراز احساس با لطایف زیبا چه نقش عظیمی در زندگی بقیه موجودات دارد. زهرای همان نماد واقعی بود که با تولد وازدواج ، همسر داری و توجه ویژه به تربیت فرزندان، نحوه برخورد پدر با دخترو…همه وهمه درسی شد برای یک گل زیبای پرودگار که مانند حج درست ابراهیمی به مردم نشان داده شد.

او آمد ورفت ماندنش در دنیا فقط 18 بهار بود سهم دنیا از این نعمت الهی همین مقدار بود چون دنیا وموجوداتش بیشتر لیاقت استفاده از اورا نداشتند او خدایی بود وبه خدا پیوست.

او فقط آمد تا ماندن وزیستن ومردن را به ما بیاموزد.شهادتش برجهانیان تسلیت. رفتنش بر همه عالم هستی تسلیت. وورودش بر قرب الهی بر قرباء تهنیت.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[سه شنبه 1396-11-24] [ 08:49:00 ق.ظ ]





  شهادت حضرت معصومه (سلام علیها)   ...

مدارک متعددی وجود دارد که حضرت معصومه(ع) در سال ۲۰۱ هـ .ق در قم، وفات نموده است(۱۶۵)، چنان که از کاشی کاری های اطراف حرم که از قرن ها پیش به جای مانده مرقوم شده است، ولی در مورد روز و ماه وفات آن حضرت، اختلاف است، که تا سه قول گفته شده است:
۱ـ طبق پاره ای از مدارک، دهم ربیع الثانی بوده است.
۲ـ مطابق بعضی از مدارک، دوازدهم ربیع الثانی بوده است.
۳ـ و بر اساس مدرک دیگر، هشتم شعبان بوده است.
هیچ یک از این سه قول، آن گونه که باید، مورد اطمینان نیست.
ولی همان گونه که بعضی از بزرگان گفته اند: انصاف این است که برای جمع بین دو قول اول و دوم، برای بزرگداشت مقام آن بزرگ بانوی دو عالم جهان، سه روز(۱۰ و ۱۱ و ۱۲ ماه ربیع الثانی) را به عنوان سوگواری معصومیه، مراسم سوگواری برقرار کرد، چنان که در سال های اخیر مسؤولین و دست اندر کاران آستانه‌ مقدسه حضرت معصومه(ع) همین کار را شروع نموده، و این سنت خوب به جریان افتاده است، و این سه روز به عنوان ایام معصومیه، جا افتاده است، به امید آنکه در این ایام در آستانه مقدسه قم، و در سایر مساجد و محافل، از آن بانوی باعظمت، تجلیل شایان گردد، و خاطره زندگی درخشان آن شفیعه روز جزا، تجدید شود.
از آنچه در بالا خاطر نشان شد نتیجه می گیریم که سن حضرت معصومه(ع) هنگام وفات، در حدود ۲۸ سال بوده است(از سال ۱۷۳ تا ۲۰۱ هـ .ق) پس اینکه در زبان عوام، آن حضرت به عنوان ۱۸ تا ۲۳ ساله، ‌معروف شده، مدرک و سند محکمی ندارد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-10-06] [ 11:39:00 ق.ظ ]





  نامه ای به دخترم-   ...

سلام برعفت وحیاء وسلام بر چشم های فروافتاده ازنگاه حرام وسلامی به بلندای چادر خاکی مادرم زهرای اطهر(علیهاالسلام)! ضمن عرض تبریک به مناسبت  میلاد با سعادت دخت امام موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)روز دختربر حضرت مهدی موعود ورهبر معظم انقلاب وهمه دختران آسمانی بخصوص شما دختر گل عزیزتر از جانم

دخترمهربان وهمه هستی ام! هنگامی که چشمان قشنگ وزیبایت دنیا پرتلاطم  ورنگارنگ را مشاهده کرد باگذاشتن  روسری وخمرزیبایی صورتت را آراستم تا  ازبمباران نگاه اجنبی -به فرموده خداوند منان در کتاب آسمانی اش “فِی قَلبِه مَرضٌ”  -در امان باشی.

دختر خوبم درمقابل چشمانم قدکشیدی بزرگ وبزرگ تر شدی وآن خمر زیبا تبدیل به جلباب وچادر قشنگ شد که ازمادرمان زهرای مرضیه  برایت به ارث گذاشته شد.

ای ثمره دنیا وعقبی من! به حول وقوه الهی ولطف وعنایت ائمه معصوم(علیم السلام) ، حال که برای خود خانمی شدی ودر عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی مسیر ترقی راپیمودی وحجاب کاملت رامی بینم که اسوه ونمونه کامل زن محجبه مومنه شدی برخودم می بالم که توانستم ادای دین کرده ووظیفه الهی ام را انجام دهم وتورا به سرانجام نیکی برسانم. امیدوارم با خدمت در عرصه علم وادب همچنان با حجاب کامل وعفاف بتوانیی در دانشگاه ها اثر گذاربوده واستادنمونه باشی برای دانشجویان.

 

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-05-02] [ 11:37:00 ق.ظ ]





  حجاب سلاح أمن بانوان   ...

21تیرماه روز حجاب وعفاف برزنان وبانوان ایرانی مبارک.

در خلقت وآفرینش بشر خداوند یک نوع از آن را قوی تر ونیرومندتر آفریده ونوع دیگر را بسیار لطیف زیبا وحساس با جاذبه های فراوان گزینش نموده است .نوع اول به دلیل قدرت جسمی بالا توان ظلم وستم برهمنوع خود را داراست وخداوند حکیم برای نوع دوم سلاح قوی وبازدارنده به نام حجاب ، عفاف وحیاء در خلقت وآفرینش او ودر نهادش قرار داده تا بتواند در زمان نیاز ازآن استفاده کند.

پس زنان سلاحی دارند که هیچ نیروی قوی وقدرتمند توان مقابله با آن راندارد وقوی ترین مردان در مقابله آن کرنش می کنند. چه خوب می شود که همه زنان از باب عفت وحیاء وبرخورداری از این نعمت الهی وپاسداری از آن نیروی خدادای را قدر دانسته وبهترین وجه آن را استفاده نمایند. 

غالبا از سوی زهرای اطهر (س) حجاب برتر همان جلباب می باشد که در فرهنگ ایرانی همان چادر بلند است. زمانی که زن محجبه مسیر خیابان را طی می کند این لباس بلند زیر پایش بیفتد وحتی مدل پا نیز نمایان  نشود. به امید آن روز که همه زنان مسلمان وقتی مسیر خیابان را می نوردند باحجاب برتر باشند.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1396-04-21] [ 10:10:00 ق.ظ ]





  امام حسن کریم ترین سردار   ...

امام حسن مجتبی  در نیمه رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود وبا آمدنش مردم دسته دسته برای تبریک خدمت حضرت پیامبل اکرم (ص9 وحضرت علی وحضرت فاطمه می آمدند.

وخود رسول خدا در گوش راستش اذان ودر گوش چپش اقامه خواندند ودر پرورش او  نهایت سعی وتلاش رانمودندوحضرت پیامبر می فرمودند انسان های بزرگ باید از دوران کودکی بزرگ منشی را حفظ کنند.

در سال 40 هجری با شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) با بیعت مردم جانشین وامام وخلیفه دارالحکومه کوفه شده وبعد از مدت کمی از حکومت وامامت او معاویه که از دشمنان اسلام بود به کوفه یورش برده وبا تفرقه وتشتت در میان یاران امام حسن علیه السلام با صلح طرح ریزی شده امام را وادار به پذیرش صلح می کند وامام بایران خاص وخانواده وخویشاوندان عازم مدینه الرسول می گردد.

واین چنین این سردار با عزت ومحبوب ومظلوم اسلام ده سال تمام به مبارزه عتنی وغیر علنی با حکومت معاویه پرداخته وسپس با نقشه شوم معاویه توسط همسرش به شهادت می رسد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1396-03-20] [ 11:14:00 ق.ظ ]





  امانت داری صفت برجسته مومنان   ...

امانت داری از صفات وویژگی های مهم یک مسلمان است:والذینهم لأماناتهم راعون(مومن/8)واز حضرت رسول گرامی اسلام بیان شده است: کسی که امانت دارنیست ایمان ندارد.
وامانت سه نوع است:
1-امانت در مال مردم
2-امنت در آبرو وعرض مردم
3-امانت انسانی (مربی ومعلم فرندان مردم امانت الهی هستند که در تربیت وتعلیم آنان حق نقص وکوتاهی نکنند.)

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[دوشنبه 1396-03-01] [ 08:16:00 ق.ظ ]





  زمستان برفی قلب من   ...
  1. روزهای زیادی می گذرد ومن همچنان منتظر بهار قلبم می باشد نمی دانم این زمستان چقدر طولانی شد ومن با سردی وسختی آن می سازم. گاه گاهی خیلی دلم گرمای زیبای کودکی را میخواهد که در آن صفا وصمیمیت حرف دلم بود و بس. ولی حالا چه !؟ چی مانده از آن همه یک رنگی ویک دلی ، تا دعوامی کردیم چند دقیقه بعد فراموشمون می شد انگار نه انگار دعوا کردیم قهربودن را بلد نبودیم اما بزرگترها با قهروآشتی های خود به ما آموختند که دعوا نکنید این قسمت از آموزش مفید بود اما اگر دعوا کردی همیشه چون حق با شماست آشتی        بی آشتی بگذارید طرف مقابلت بیاید! این کجایش بزرگی بوده است ؟

  2. آخر همه دنیا بزرگی را به بخشش وگذشت می داند ولی در عمل بزرگی به دور شدن وقهر و….است.و این سردی قلبم را می آزارد و باعث لرزش وقساوت وسنگینی می شود. 

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-12-01] [ 09:42:00 ق.ظ ]





  مردترین مردان تاریخ   ...

آیا تابه حال از خود پرسیدید که مرد ترین مردان روز چه کسانی هستند؟

وچرا این عنوان زیبا فقط برازنده آنان هست؟ یاتا به حال با چند از آنان دیداری داشتید؟

آنان که برای دفاع از دین واسلام ودفاع از حریم عمه سادات حضرت زینب (سلام الله علیها) سینه سپهر کرده ویک صدا

فریاد برآوردند کلنا عباسک؛ آنان که دست از زندگی شیرین خود وخانواده گذشتند وبه فرمان رهبر عظیم الشان خود

لبیک گفتند. آنانی که تمام تهمت هارا به جان خریدند ازحقوق های دلاری و… بله آنان مرد ترین مردان روزگارند. 

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1395-10-11] [ 09:43:00 ق.ظ ]





  درد سرهای روزهای امتحان   ...

یکی از لذت های گذرای دوران طلبگی روزهای امتحان است که با خود دغدغه های فراوانی به دنبال دارد.ا

گر طلبه ما دختر باشد باید در روزهای امتحان حواسش جمع باشد که برنامه های بابا ومامان برایش دردسر ایجاد نکند مهمونی های از قبل تنظیم شده ونشده ، ووارد شدن مهمانهای سرزده با بچه های شلوغ وپردردسر که واقعا در روز امتحان حال آدم گرفته می شود.واحیانا اگر طلبه ما برادر وخواهر بزرگتر مزدوج هم داشته باشه دردسرهای فوق العاده وحشتناک است چون آنها هرروز تو خونه مامان های مهربون تلپند وبی توجه به این که تین خواهر بیچاره شان شب های امتحان رامی گذراند ووقت برایش طلاست و…

واگرطلبه بنده خدا شوهروبچه داشته باشه لج بازی های همسر مهربون به دلیل شلوغ شدن خونه وآماده نبودن غذای به موقع وعدم رسیدگی به بچه ها وسرنزدن خونه مادر شوهر و….هزاران دردسر روسرش خراب می شود وتازه باید بااین همه مشکلات دست وپنجه نرم کرده وباجدیت کامل از وقت های باقی مانده زندگیش سر درس وکتاب برود وچون متأهل هم هست حتی مدرسه واساتید انتظار بیشتر داشته ونمرا ت عالی هم می خوان.تازه اگر نمره متوسط هم بیارد باید جواب گو شوهرمهربون باشه از اینکه بهت گفتم درس خواندن برای تو فائده نداره…

پس بیائید دسته جمعی برای طلاب دعاکنیم که خدا به آنها درشب وروزهای امتحان رحم کنه وهمه با  موفقیت این دوران شیرین را پشت سر بگذارند

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-10-05] [ 08:28:00 ق.ظ ]





  میلاد رسول مهربانی ها   ...

هفده ربیع الاول میلاد با سعادت بزرگ مرد دوعالم فیض کامل الهی ورئوف ترین انسان در تاریخ بشریت ، حضرت رسول خاتم محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) برخداوند منان وفرشتگان ومقربان درگاهش علی الخصوص ائمه اطهار وهمه  مسلمانان و شیعیان جهان مبارک.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-09-30] [ 11:00:00 ق.ظ ]





  ربیع دلها   ...

بار دیگر فصل عزا به پایان رسید وبهار زندگی مومنان درخشید وماه پرفیض ربیع الاول فرا رسید.ماهی که خورشید تابناک اسلام وسرور وسالار انبیاء ورسولان حضرت پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) وجود مبارکش زمین وآسمان دنیا را باقدومش نورباران کرد ونعمت عظیم الهی بر زمینیان فوران نمود.

او آمد تا زمینیان را عرشی کند وپل اتصال باشد بین مخلوق وخالق.

او آمدقلب های مرده رازنده کند وفرهنگ نوین امت الهی بناکند.

اوآمد تا با آمدنش نوید امامت وولایت دهد و دست حضرت علی (علیه السلام ) در غدیر خم به عنوان وصی وجانشین خلیفة الله معرفی نماید.

او آمد تا زهرای اطهرش را به عنوان عصمت وحجت ناموس الهی معرفی نموده تا مهریه اش شفاعت عاصیان امت أب بزرگوارش شود.

او آمد تاصلح حسنش را اصلاح امتش قرار دهد وبگوید این شباب اهل جنت برای شما خَلقلا وخُلقلا الگوست.

او آمد تا با قربانی کردن 72اسماعیل به رهبری  حسینش ، خونشان راعلم کند وگریه عزای آن بزرگوار از توبه هم برتر باشد.

 

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1395-09-13] [ 09:14:00 ق.ظ ]





  دختری ازجنس عشق   ...

بار دیگر پنجم صفر فرا رسید و دوباره بوی عطر یاس به خاطرشهادت دختری سه ساله در خرابه های شام به مشام می رسد؛ دختری که بخ خاطر عشق وعلاقه به پدر جانش را ستمگران وظالمان زمان در اوج کودکی اش قاپیدند ومانند مادر گرانقدرش فاطمه زهرا با پهلوی شکسته وصورتی ارغوانی به دیدار معبود حق شتافت در حالی که یک دنیا عشق دیدار پدر در دلش سرازیر بود.

نمی دانم جنسش از نور بود یا انسان ، یا یک شیشه نازک به نام رقیه یا فاطمه یا هرنامی که والدینش براوگذاشتند. او طاقت بریده شدن سرهای برادران وپدرش را نداشت او طاقت کتک خوردن عمه را نداشت و دیدن سرهای بالای نیزه  آن هم از عموی مهربان وبااحساسش رانداشت اوزجر اسارت وگم در بیابان برهوت وتاریک در نصفه های شب رانداشت وبه جای دست مهربان نوازش ، رقص شلاق های ستمگران اورا  بربدن کوچک ونازش احساس می کرد.واز همه سخت تر دیدن کودکان شامی که او را به خاطر بی پدری سرزنش کرده واو را یتیم بی نوای خارجی می خواندند….واین همه عتاب وبرحرمتی حق دختری سه نیست.او نور بود واز جنس نور هم ماند.

شهادت حضرت رقیه بنت الحسین (علیه السلام) برساحت مقدس امام زمان ومقام معظم رهبری وامت اسلام تسلیت.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1395-08-15] [ 08:47:00 ق.ظ ]





  سبک زندگی عاشورایی   ...

سبیک زندگی عاشورایی:

عاشورا یک تمثیل ویک قصه نیست که برسر زبان ها افتاده وباگذشت به تاریخ بپیوندد، بلکه عاشورایک رسم یک آئین ویک واقعیتی تلخ اما به یاد ماندنی وسرشار ازعشق ایثار وفاداری وجود وبخشش هست.

عده ای جان بر کف دین، عاشق خدا وپیرو امام واجب الطاعه،  بهترین سرمایه زندگی؛  یعنی جانشان مانند یک پرکاه بی ارزش در کف دست نهاده وتقدیم گرامی ترین موجود روی زمین یعنی امام زمانشان کردند. هرچه امامشان فریاد بر آورد شما برویدحجت را از شما گرفتم به گوششان بدهکار نبود آنها ماندندوگفتندیا با تو می رویم یاهرچه بلاسرمان بیاید با عشق می پذیریم.ماندندو جان فشانی کردند بارقص شمشیرها بازی  عشق نموده ، طاعات وتسلیم محض امام ماندند وولایت پذیری مطلق را به ما آموختند.

آنان جان بر کفانی بودند که بهترین درس تاریخ را در بهترین کلاس یعنی کربلا آزمون دادند وموفق وسربلند وپیروز، به ردای طول تاریخ نمره گرفتند. وسرمشق شدندبرای جانبازی ، برای ازخودگذشتن وبرای ایثار ومردانگی کامل.

اما آنانی که در جبهه مقابل علیه امام زمانشان شمشیر برهنه کردند وبا شراب بی ارزش دنیوی مست نموده وخودرا معرکه عام ساختند به چنان بلایی دچارشدندکه مسخ زمان ومکان گردیده وعبرت شدند برای همه بدی ها وبلاها. واینچنین تاریخ روز شمار کربلا به اندازه ردای اطوال زمان گشوده شدومردان سخنور بر سر منبرها رفته وبامدیحه سرایی آن رانگاشتند.وبزرگ بانوی آن سرزمین حضرت زینب کبری (علیهاالسلام) فرمود:مارأیت إلّاجَمیلاً

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1395-07-24] [ 09:13:00 ق.ظ ]





  روز دختر   ...

حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: خَیرُ أولادَکُُم البناتِ؛ دختران ،

بهترین فرزندان شماهستند. پشاپیش وز میلاد با سعادت شافی روز جزا حضرت فاطمه

معصومه وروز دختر بر شما عزیزان مبارک.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[چهارشنبه 1395-05-13] [ 08:28:00 ق.ظ ]





  روز حجاب وعفاف گرامی باد.   ...

روز حجاب وعفاف گرامی باد.

زمانی که خودم را شناختم مادرم روسری رنگی قشنگی سرم انداخت وگفت: دخترم این اسمش حجاب است ولزوما با انسان همراه است تا دم مرگ.مرگ که فرارسید چادر بلند سفید برتن همه می پوشانندتا در پیشگاه خدا وقیامت کسی سر برهنه نباشد. آری از آن روز تا حال چادر حصن حصین اندامم شد تا از نگاه شیاطین انسی نگه ام دارد تا از تیرهای سمی محافظتم کند. 

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-04-21] [ 11:12:00 ق.ظ ]





  ماه خوبیها   ...

سلام بر رمضان ماه خوبیها وسلام بر روزه داران این ماه عزیزکه با امساک از همه بدیها ودوری از همه گناهان، خود را در دریایی از سفره وخوان الهی غوطه ور کرده وپاک ومطهر خارج می شوند.
خدایا درک این ماه مبارک را برهمه ما عطا بگردان وما را جز صائمین واقعی این ماه قرار بده وما را از خوان گسترده الهی محروم نگردان . الهی آمین

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[سه شنبه 1395-03-18] [ 08:05:00 ق.ظ ]





  مسوغات افطار   ...

مسوغات افطار، در ماه مبارک رمضان مجوزات این که کسی بتواند افطار کند و روزه نگیرد چیست؟
مسوغ به معنای مجور و بر زمین افکننده می آید اما در این جا به معنای مسوغ نیست و به معنی لا تسهل است، یعنی ظلم او را برمن آسان مکن. راحت نتواند برمن ظلم کند، جلوی او را بگیر. کلمه استیفا به معنای انجام کامل کاری است. “استیفای حق ” به معنای حق کسی را کاملا گرفتن است برای مثال می گویند که فلان کس بیان مستعفا آورده است، این بدین معنا است که زحمت فراوان آورده است و به کمال رسانده است . عامه مردم می گویند که کسی از اداره ی استیعفا کرده است، که این یک لفظ غلط است و باید گفته شود که فرد استعفا کرده است و به این معنا است که “با پوزش فراوان من دیگر حضور نمی یابم و کاری انجام نمی دهم". کسی که استیعفا کرده است به این معنا است که طلب عفو کرده است. در این جا بیان می شود که حق من کاملا گرفته شود و خشم من کاملا فروکش کند.
خدایا اگر می خواهی این چنین باشد، پس به من عوضی بده. “اللهم صل على محمد ‌و‌ آله ، ‌و‌ عوضنى ‌من‌ ظلمه لى عفوك ، ‌و‌ أبدلنى بسوء صنيعه ‌بى‌ رحمتك ، فكل مكروه جلل دون سخطك ، ‌و‌ كل مرزئة سواء مع موجدتك ، اللهم فكما كرهت الى أن أظلم فقنى ‌من‌ أن أظلم ، اللهم ‌لا‌ أشكو الى أحد سواك ، ‌و‌ ‌لا‌ أستعين بحاكم غيرك ، حاشاك “؛ خدايا ! ‌بر‌ حضرت محمد صلوات الله علیه ‌و‌ خاندان ‌او‌ درود فرست ‌و‌ عفوت ‌را‌ ‌در‌ ‌حق‌ ‌من‌ ، جبران ظلم ‌او‌ قرار ‌ده‌ ‌و‌ رحمت خود ‌را‌ جايگزين بدرفتارى ‌وى‌ نسبت ‌به‌ ‌من‌ فرما، زيرا ‌هر‌ مشكلى ‌در‌ برابر خشم حضرتت ناچيز است ‌و‌ ‌هر‌ مصيبتى ‌در‌ مقايسه ‌با‌ غضب ‌تو‌ آسان ‌مى‌ نمايد . بارالها ! ‌پس‌ ‌هم‌ چنان ‌كه‌ راضى نيستى ‌به‌ ‌من‌ ظلم شود ، مرا ‌از‌ ستم كردن بازدار . پروردگارا ! ‌من‌ شكايت خويش ‌را‌ ‌به‌ احدى ‌جز‌ ‌تو‌ عرضه نمى كنم ‌و‌ ‌از‌ هيچ حكمرانى ‌جز‌ حضرتت كمك نمى طلبم ، هر

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[دوشنبه 1395-03-17] [ 09:13:00 ق.ظ ]





  تجدید بیعت با ولایت   ...

بار دیگر 14 خرداد فررسید وسخنان گرانمایه رهبر عزیزمان در مرقد بنیانگذار انقلاب روح ها را جلا داد وبار دیگر انرژی مضاعف به روح دلدادگانش فرود آوردو برای بیعت دوباره وتجدید میثاقی دیگر قلب ها ار صفا داد که ای فرزند وخلف برحق روح الله تا پای جان با تو می مانیم.

وای دشمنان از حسادت بمیرید که حق شما جز این نیست. شما از ترس وواهمه فقط به هر چیز چنگ می زنیدتا اثر این سخنان گوهربار این مرد آهنین را کم کنیدولی هرگز حق پشت ابر پنهان نمی ماندوشما کوردلان همچنان در شدت  گرفتاری غوطه خواهی خورد.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[یکشنبه 1395-03-16] [ 08:29:00 ق.ظ ]





  آثار و فوائد دعــا   ...

آثار و فوائد دعــا

عبادات بايد با نيت تقرب به خدا به جا آورده شود و دعا كه از برترين عبادتهاست تنها با همين نيت بايد انجام گيرد. همچون اولياي خاص الهي كه

تسليم محض اوامر او هستند و از آن جهت دعا مي‌كنند كه اطاعت حق تعالي است و لذا دعايشان اجابت بشود يا نه، راضي هستند. هرچند آنان از

دعا جز تقرب، چيزي نمي خواهند، اما خود دعا داراي آثار و فوايدي است كه هر دعاكننده‌اي از آن بهره‌مند خواهد شد، البته در صورتي كه آداب

و شرايط آن را رعايت كند.
در اين مقاله با توجه به روايات به برخي از فوايد دعا اشاره مي كنيم:


1. كسب معرفت: از شرايط دعا، به دست آوردن معرفت لازم براي شناخت خود و خداست. اينكه انسان بداند فقير محض است و در همه چيز

محتاج خداست و خداوند بي‌نياز از ديگران و برآورنده نياز ديگران است و بداند كه هيچ چيزي بدون اراده خداوند واقع نمي‌شود و هرچه را او

اراده كند بي‌درنگ محقق مي‌شود. “انما امره اذا اراد شيئا ان يقول له كن فيكون” با اين معرفت انسان با تمام وجود و با اخلاص دعا خواهد كرد و

همين باعث اجابت آن مي‌شود. امام صادق ـ عليه السّلام ـ در بيان آيه «فليستجيبوا لي و ليؤمنوا بي» مي‌فرمايند: » يعني مردم بدانند كه خداوند

قادر است هر آنچه را بخواهند به آنان عطا كند. و وقتي از آن حضرت درباره علت عدم استجابت دعا پرسيدند، فرمود: » چون شما كسي را

مي‌خوانيد كه او را نمي‌شناسيد.
2. آرامش رواني: گاهي انسان در زندگي روزمره خود گرفتار مشكلاتي مي‌شود كه بر طرف كردن آن از توانش خارج است. و » وارد آمدن

فشار براي انجام كارهايي فراتر از توانمنديهاي آدمي در وي اضطراب ايجاد مي‌كند و اين اضطراب را نمي‌تواند مدت درازي تحمل كند. بهترين

راه حل براي از بين بردن اضطراب و به دست آوردن آرامش، دعا و راز و نياز با خداست چرا كه دعا برقراري ارتباط بنده با خداست. خدايي

كه بر هر كاري تواناست. اين ارتباط انسان را اميدوار و دلگرم به قدرتي برتر مي‌كند كه اگر صلاح بداند به راحتي آن فشارها و سختي‌ها را

برطرف مي‌كند.


3. خودسازي: برقراري ارتباط با خداوند و با او به راز و نياز پرداختن در صورتي امكان‌پذير است كه اعمال او خلاف خواست پروردگار نباشد.

قرآن كريم مي‌فرمايد:  خداوند دعاي كساني را اجابت مي‌كند كه ايمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند.(شوري، 26) پس سخن گفتن با خدا و

طلب حاجت از او، دلي پاك و عملي صالح لازم دارد. چنانكه حضرت علي ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايند: پرهيزگار باشيد و اعمالتان را صالح و

درونتان را براي خدا خالص كنيد تا خداوند دعايتان را اجابت كند.  و چون شرط به اجابت رسيدن دعا، ترك گناه است، كسي كه حقيقتا درخواستي

از خدا دارد، مراقب اعمال و رفتار خود خواهد بود.


4. از بين بردن خودخواهي: براي استجابت دعا بهتر است انسان اول براي ديگران دعا كند سپس براي خود. چنانكه امام صادق ـ عليه السّلام ـ

مي‌فرمايند:  هر كس چهل مؤمن را قبل از خود دعا كند، دعايش مستجاب مي‌شود. همچنين پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايند: وقتي كسي


از شما دعا مي‌كند آن را عموميت دهد - و براي ديگران هم دعا كند - چرا كه باعث اجابت دعاست. طلب خير براي ديگران در واقع مبارزه


دروني با انحصار طلبي و خودخواهي است.


5. نجات از دوزخ: رسول اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ مي‌فرمايند:  در قيامت امر مي‌شود عده‌اي را به جهنم ببرند ، خداوند به مالك جهنم

مي‌فرمايد: به آتش بگو پاهايشان را نسوزاند چونكه با آن به مساجد مي‌رفتند، صورتشان را نسوزاند به خاطر وضو گرفتنشان و دستهايشان را

نسوزاند چون هنگام دعا دستها را بالا مي‌گرفتند.

موضوعات: ازدواج اسلامی  لینک ثابت



[شنبه 1395-03-08] [ 08:16:00 ق.ظ ]





1 2

  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما