چرادر میان همه پیامبران وائمه اطهار علیهم السلام ورسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فقط برای حضرت آقا امام حسین علیه السلام اربعین گرفته می شود؟

دلائل مختلفی ممکن است درآن باشد.که فلسفه اصلی این بزرگداشت ان شاء الله با حضور حجت حق آقا امام زمان روشن می گردد. اینطور که بزرگان فرمودند:

1- این عزاداری در اربعین امام حسین علیه السلام جنبه سیاسی داشت وبازماندگان کربلا برای رسوایی بیشتر یزید نیاز بود یکبار دیگر به کربلا برگردندو عزاداری کنند تا مردم بدانند این افراد بی گناه وبا طمع خواهی وظلم دولت غاصب وقت به شهادت رسیدند وعلت قیام آنان یورش به خلیفه مسلمین نبود بلکه برای دفاع از حق وحقوق مردم وفساد در دستگاه حکومتی وجلوه دادن باطل جای حق وامر به معروف ونهی از منکر وزنده نگه داشتن دین جدشان رسول الله  بود.

2-جابربن عبدالله انصاری به سفارش پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله اولین زائر قبر امام حسین علیه السلام در روز اربعین با آن آداب خاص به زیارت این امام همام مشرف می شود ونشان می دهد که زیارت اربعین ثواب بیش از 70 حج مقبول را دارد.

3-سر مبارک این شهدا که به شام برده  شد در روز اربعین به کربلا برگردانده شده تا در کنار بدن مبارک دفن گردیده وبه آرامش ابدی برسد.

4- اسرای کربلا با مسئولین این کاروان حضرت امام سجاد علیه السلام وخانم حضرت زینب سلام الله علیها ودیگر زنان وکودکان برای زیارت از شام به کربلا مشرف می شوند در روز اربعین همان سال وبه احتمالی اربعین سال آینده به سرزمین  کربلا می رسند ودوباره غم جانگداز آن مصیبت عظمی برایشان زنده می شود وبه پاس داشتن یاد وخاطره این عزیزان غم دیده کربلا اربعین حسینی شکل می گیرد واین زنان تا سه روز در کربلا می مانند وچنان عزاداری می کنند که نزدیک بود جانهایشان تلف شود وبه امر آقا حضرت سجاد علیه السلام کربلا را به سمت مدینة الرسول ترک می کنند.

باذکر صلوات بر شهدای کربلا والتماس دعا

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1393-09-19] [ 08:44:00 ق.ظ ]