شهرت عید غدیر در آسمانها بیشتر از زمین است.
?راوی میگوید: جمعى خدمت امام رضا علیه السلام بودیم و مجلس پر از جمعیت بود.
?صحبت غدیر را مطرح کردند و بعضى از عامّه (اهل سنت) آن را انکار کردند.
✨ امام رضا علیه السلام فرمودند:
?همانا شهرت روز غدیر در آسمانها بیشتر از شهرت آن در زمین است.?همانا برای خدای متعال در فردوس اعلی قصری است که خشتهای آن از طلا و نقره است. در آن قصر، صد هزار خیمه است از یاقوت سرخ و صد هزار خیمه است از یاقوت سبز. خاک آن از مشک و عنبر است.?در آن چهار نهر است: یکى از شراب بهشتی، یکى از آب، یکى از شیر و یکى از عسل.
?در اطراف آن درختانی از تمام میوه‏ ها هست.?بر آن درختان مرغانی هستند که بدنهایشان از مروارید و بالهایشان از یاقوت است و به انواع صوتها نغمه سرائى مىکنند.
?چون روز غدیر مى‏ شود، تمام اهالی آسمان به آن قصر مى ‏آیند و تسبیح و تقدیس و تهلیل الهى مى کنند.?پس آن مرغان به پرواز مى ‏آیند و در آن آب فرو مى ‏روند و بر آن خاک مشک و عنبر می غلطند.
?هنگامی که فرشتگان جمع شدند، آن مرغها پرواز مى‏ کنند و بالهاى خود را بر ایشان مى ‏افشانند و در این روز نثار (هدایای) حضرت فاطمه زهرا صلوات اللَّه علیها را به یکدیگر هدیّه مى‏ دهند.
?پس هنگامی که آخر روز غدیر مى ‏شود، ندا مى ‏رسد به جاهای خود برگردید که به احترام حضرت محمّد و حضرت امیر المؤمنین علیهما السّلام، شما را تا سال آینده، چنین روزی، از خطا و لغزش ایمن ساختند.
?پس در هرجا که باشى سعى کن روز غدیر نزد حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) حاضر شوى زیرا که خدای متعال برای هر مرد و زن مؤمن و مسلمان، گناهان شصت سال را می¬آمرزد و چندین برابر آنچه در ماه رمضان و شب قدر و شب عید فطر از جهنم آزاد کرده، در عید غدیر آزاد میکند.?یک درهم که در این روز برای برادران شیعه خودت هزینه کنی، معادل هزار درهم است. پس در این روز بر برادران مؤمنت تفضل کن (اعطا کن) و مؤمنین را شاد گردان.
?اگر مردم حقیقت این روز را درک میکردند، ملائکه در هر روز ده مرتبه با آنها مصافحه میکردند (دست میدادند). اگر نمیترسیدم صحبت طولانی شود، از فضیلت این روز و فضیلت کسی که این روز را بشناسد، آنقدر میگفتم که قابل شمارش و حساب نباشد.(بحارالانوار جلد 94 صفحه 118)

موضوعات: مهدوی  لینک ثابت



[یکشنبه 1398-05-27] [ 09:11:00 ق.ظ ]