نیلوفر
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


تیر 1394
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    








جستجو





  عید فطر واقعی   ...

از آنجایی که عید به معنای عودت ، بازگشت می باشد و فطر یعنی فطرت ودرون واقعی انسان، آن

فطرت خداجوی که خداوند در بدو تولد به انسان بخشید. پس فطر یعنی برگشت دوباره انسان به آفرینش

اولیه خداجویی او.

ای کاش فطر امسال بخشش تمام گناهان ما باشد وما دوباره با قلبی وسرشتی پاک بخشوده شویم وآغازی دوباره داشته باشیم.

خدایا کمکمان کن که ماه مبارک رمضان در تمام سال « با تقوا ورقیق بودن قلب ، با ایثار وبخشش وبا دعا

ومناجات های شبانه اش , با الغوث الغوث شب های قدرش ، با ربَّناهای هنگام افطارش و …..» در وجود

ما همچنان باقی بماند، وتمتم سال ما ماه مبارک رمضان باشد.چنانکه حضرت  محمد (صلی الله علیه

وآله) رسول مهربانیها فرمودند: اگر مردم می دانستند که خداوند چه برکتی در این ماه به بندگانش عطا

می کند دعا می کردند تمام سال ماه مبارک رمضان باشد.


موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-04-24] [ 10:06:00 ق.ظ ]





  شب قدر وشهادت مولی الوحدین حضرت علی (ع)   ...

ابن حارث به  حضرت علی(ع) عرض کرد:  در شب قدر که فرشتگان وروح عظیم بر وبر صاحب زمین فرود می آیند صاحب زمین کیست؟ طبق فرمایش حضرت علی (ع) صاحب زمین خود حضرت علی (ع) ویازده فرزند او می باشند که همه آنها حجت خدا برزمین می باشند. از آنجایی که شب قدر تا قیامت ادامه دارد پس هیچ گاه زمین از حجتش خالی نیست.
از شب قدر به عنوان محکم‌ترین دلیل بر وجود حجت خدا بعد از حجت دیگر و استمرار امامت تا روز قیامت یاد شده است، از این رو، امامان(ع)، شیعیان را به احتجاج و استدلال به آن در برابر اهل سنت راهنمایی کرده‌اند. از حضرت امام باقر(ع) روایت شده است:
ای شیعیان، به وسیله سوره «إنا انزلناه» احتجاج کنید تا پیروز شوید. به خدا سوگند، که آن (سوره) حجّت خدا بر آفریدگان، بعد از رسول خدا(ص) بوده، مهتر و سرور دینتان، و غایت علم ماست. ای جماعت شیعیان، به وسیله «حم و الکتاب المبین إنّا أنزلناه فی لیله مبارکه إنّا کنّا منذرین» احتجاج کنید که مقصود از آن، به ویژه صاحبان امر ـ ائمه(ع) ـ بعد از رسول خدایند.
امام صادق(ع) نیز در روایتی بلند از رسول خدا(ص)، به نقل از خداوند تبارک و تعالی می‌فرمایند:
«انا انزلناه» را بخوان، در حقیقت آن نسبت تو و نسبت اهل بیتت تا روز قیامت است. (تفسیر نورالثقلین، ج ۵، ص ۶۳۵٫)
استدلال به شب قدر، منوط به اثبات دو امر است: اولاً، اینکه شب قدر بعد از وفات رسول خدا(ص) تا روز قیامت باقی است و این مطلب مورد اجماع فریقین ـ شیعه و سنی ـ است و از همین رو می‌بینیم که بندگان خدا برای درک آن شب در هرسال می‌کوشند. دلایل این امر عبارتند از:
۱٫ وجود صیغه مضارع که بر نزول و فرو فرستادن مستمر و مکرّر، در هر ماه رمضان دلالت می‌کند.

2 -٫ کلام خدای متعال که: شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است.و نفرموده که آن از هزار ماه «بهتر بود» بلکه می‌فرماید: «بهتر است».

3- کلام خدای متعال که:در آن شب فرشتگان، با روح، به فرمان پروردگارشان، برای هر کاری [که مقدّر شده است] فرود آیند. نزول قرآن را با صیغه ماضی بیان نفرموده که فقط بر یک بار نزول دلالت کند، بلکه از فرود آمدن ملائکه با صیغه مضارع تعبیر کرده که دلالت بر نزول مستمرّ آن دارد.

۴ وجود روایاتی که بر بقا و استمرار شب قدر دلالت دارند. از جمله روایت ابوذر که می‌گوید: به پیامبر خدا(ص) عرضه داشتم: ای رسول خدا، آیا شب قدر مخصوص زمان پیامبران است که [کتب آسمانی] در آن شب نازل می‌شوند و پس از آنکه ایشان از دنیا رفتند، برداشته می‌شود؟
آن حضرت(ص) فرمودند: خیر، بلکه آن تا روز قیامت وجود دارد».(تفسیر نورالثقلین، ج ۵، ص ۶۳۵٫)
امام صادق(ع) می‌فرمایند: «چنانچه شب قدر برداشته شود، قرآن برداشته می‌شود».(همان ، ص620)
ثانیاً، می‌دانیم که ملائکه امر خداوند را به همراه خود فرود می‌آورند، حال سؤال این است که ملائکه بر چه کسی فرود می‌آیند؟
آیا فرود می‌آیند، اما نه بر فرد؟ یا آنکه بر پادشاهان و سلاطین، یا بر سایر مردم؟
بنابراین ملائکه بر قلب انسان ـ نه فقط بر زمین ـ فرود می‌آیند. در اینجا همچنین سؤال می‌کنیم: آن کدام قلب است که اوامر خداوند را که به وسیله ملائکه و روح فرود آمده پذیرا می‌شود؟
پاسخ: ملائکه و روح، امر الهی را بر قلب ولی‌الله و حجت او در زمین فرود می‌آورند، زیرا تنها آن قلب شایستگی و توانایی نزول اوامر الهی را داراست. این ولایت در عصر رسول خدا(ص) در آن حضرت متجلّی بود و همه مسلمانان متّفق‌اند که آن حضرت(ص) محور لیله القدر در زمان حیات خود بودند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



[دوشنبه 1394-04-15] [ 10:44:00 ق.ظ ]





  چهار تن از دوستان واقعی انسان، چه کسانی هستند   ...

چهار تن از دوستان واقعی انسان، چه کسانی هستند
1-خدا، الله یحب المتوکلین: خداهم شما رادوست دارد به شرط تلاش در اعمال وتطابق آن با آئین الهی وتفویض به آن خالق مهربان هستی.

2-  پیامبر عظیم شأن اسلام:  خد اوند متعال خطاب به حضرت رسول (ص) می‌فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ» من تو را برای همه جهانیان، یک مهر، رحمت و مهربانی فراگیری فرستادم، «حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ»؛‌ پیامبر من نسبت به شما در کمال مهرورزی و رحمت قرار دارد.

روزی پیامبر اکرم (ص)‌ در هوای گرم بیابانی دور از مدینه عبور می‌کرد پیرزنی کنار چاه آب در بیابان نشسته بود، پیرزن حضرت رسول (ص)‌ را نمی‌شناخت اما بارها به فرزندانش گفته بود من را به مدینه ببرید تا یک بار چهره پیامبر (ص) را ببینم. حضرت خطاب به او فرمود در اینجا چه می‌کنی، گفت فرزندانم دامدار هستند و من آمده‌ام آب ببرم. حضرت ادامه دادند من این کار را برای شما انجام می‌دهم. حضرت مشک را گرفت و به سوی خیمه این پیرزن رفتند. یاران پیامبر (ص) از حضرت درخواست کردند تا مشک را به آنها بدهد اما حضرت رسول فرمودند من می‌خواهم خودم بار امتم را به دوش بگیرم.
3-سومین منبع محبت ما، اهل بیت(ع) هستند: حضرت امیر(ع) نزدیک به چهار سال در کوفه حاکم بود اما روز بیستم ماه مبارک رمضان بود که خانواده‌های فقیر و ضعیف فهمیدند در این چهار سال، کفش، لباس و نان و خرمایی که بر در خانه‌شان می‌آمد کار حضرت علی(ع) بود. چقدر شناخت ما نسبت به ائمه اطهار کم وضعیف می باشد. ای کاش مولایمان حضرت حجة بن الحسن را می شناختیم آن وقت اینقدر سر در گم نمی شدیم ودست نیاز به این وآن نداشتیم .خواهران گرامی اگر نتوانستیم ظهور امام زمان را درک کنیم حداقل حضورش را در زندگی مان لمس کنیم. چون این خاندان معرفت وفیض کامل الهی هستند، وما می توانیم به هدف الهی برسیم.
4-‌ چهارمین دوستان ما عالمان ربانی و عالمان واجدالشرایطی هستند که می‌خواهند دنیای ما را به صورت اسلامی آباد کنند تا این دنیای آباد، مقدمه آخرت آباد قرار گیرد. همچنین عالم ربانی چشم‌داشتی به قدرت و ثروت مردم ندارد و از اینکه مردم نسبت به دین خدا فاصله بگیرند، رنج می‌کشد. عالم ربانی دوست مردم است، او براساس وظیفه الهی مردم را دوست دارد و عالم ربانی، افرادی را که به آزار مردم و فحاشی و ناسزایی گویی مردم می‌پردازند را بیمار تلقی می‌کنند و می‌گویند آنها عباد خدا هستند و به معالجه نیاز دارند از این‌رو اگر چه برخی به طبیب‌شان فحش داده و آزار رسانند محال است که او این مردم را رها کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



 [ 10:31:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما